۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۰

امام جمعه فاروج:

ترکیه در مواضع منطقه‌ای خود تجدید نظر کند

ترکیه در مواضع منطقه‌ای خود تجدید نظر کند

فاروج - امام جمعه فاروج گفت: دولت ترکیه با گذر از پدیده شوم و مرموز کودتا در خصوص مواضع منطقه ای خود تجدیدنظر کرده و مصلحت عمومی جهان اسلام را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر فاروج، برخورد و مقابله با فساد در تمامی زمینه‌ها از جمله فساد اداری و مالی را موجب افزایش اعتماد عمومی به نظام اسلامی خواند.

وی با تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با فساد و برخورد با متعرضان به بیت المال، اظهار کرد: مقام عظمای ولایت با سرپوش گذاشتن و مخفی کردن فسادهای مالی و اداری در دستگاه‌های نظام جمهوری اسلامی مخالف هستند و بنابراین نباید برخورد با متخلفان به صورت صوری و ساختگی انجام شود.

حجت الاسلام قلی زاده تصریح کرد: دستگاه قضایی، دستگاه‌های نظارتی و امنیتی باید با مصمم بودن به اجرای خواسته رهبری معظم انقلاب، ضمن عزل و مجازات متخلفان، اموال و وجوهی که به صورت غیرقانونی از بیت المال خارج شده را به جای خود برگردانند.

وی در ادامه با اشاره به فرازو نشیب‌های یک ساله برجام اظهار داشت: رفتار آمریکا در موضوع برجام طی یکسال گذشته نقاب از چهره واقعی استکبار را کنار زد و نشان داد که گفتار حکیمانه رهبر معظم انقلاب در مورد دولت آمریکا، یک واقعیت بوده و خواهد بود.

خطیب نماز جمعه فاروج افزود: متاسفانه با این همه جفای دولتمردان آمریکایی به ملت بزرگ ایران، هنوز برخی از افراد نادان به دنبال تطهیر آمریکا هستند و گمان می‌کنند که رابطه با آمریکا می‌تواند رفاه و امنیت ملت ما را تامین کند.

حجت الاسلام قلی زاده تصریح کرد: به نظر می‌رسد که مسئولین انرژی اتمی کشور، باید کار غنی سازی را به خاطر نقض مکرر برجام و عمل نکردن به تعهدات از سوی دولت آمریکا وشرکای او، بار دیگر شروع کنند.

خطیب نماز جمعه فاروج تحولات اخیر در ترکیه و وقوع کودتا در این کشور را مورد توجه قرارداد و گفت: برخی تحلیل‌ها حکایت از خود زنی دولتمردان ترکیه در انجام کودتا دارد؛ چرا که کودتای به این وسعت قابل پنهان کردن نبود.

وی افزود: همچنین برخی سیاست‌ها و اقدامات منطقه ای دولت ترکیه ناشی از نفوذ افکار غربی و القائات رژیمهای طاغوتی و وهابی منطقه ای همچون عربستان در عناصری از درون حاکمیت ترکیه است.

حجت الاسلام قلی زاده تصریح کرد: این کودتا برای ملت ایران قابل قبول و چه بسا قابل تحمل نبوده و نیست.

وی اظهار امیدواری کرد که به زودی دولت و ملت ترکیه با گذر از پدیده شوم و مبهم و مرموز کودتا در خصوص مواضع منطقه ای نیز تجدیدنظر کرده و آنچه را که به مصلحت عمومی جهان اسلام است در دستور کار خود قرار دهند.

امام جمعه فاروج در ادامه با اشاره به پنجم مردادماه اولین اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در کشور به امامت مرحوم آیت الله طالقانی اظهار کرد: ثواب شرکت در نماز جمعه به را ی کسی که قادر به انجام حج نیست، برابر با حج است.

وی افزود: نمازجمعه، از شیوه‌های زیبا و دلپذیر عبادت است که علاوه بر اهداف عبادی و تربیتی، رویکردی به حکمت‌ها و مصلحت‌های اجتماعی هم چون وحدت و همدلی، تعاون و برادری، عدالت و انصاف، و صلح و همزیستی دارد.

حجت الاسلام قلی زاده تصریح کرد: نمازگزاران با شرکت در فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه، با مقام عظمای ولایت و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی بیعت می‌کنند.

وی نماز جمعه را مایه امیدواری جهان اسلام و نومیدی منافقان و دشمنان اسلام و قرآن خواند و گفت: رسالت افشای منافقان و دشمنان اسلام بر عهده خطیب نماز جمعه است و این نشانه حاکمیت و اقتدار مسلمانان است که تبلیغات سوء و زهرآگین منافقان و دشمنان را خنثی می‌کند.

امام جمعه فاروج ششم مردادماه روز کارآفرینی را نیز گرامیداشت و گفت: رفع مشکلات کشور در گرو اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی است و مسئولان کشور باید در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی تلاش کنند و خود را موظف به اجرای این امر مهم بدانند.

حجت الاسلام قلی زاده افزود: در شهرستان فاروج اداره فنی حرفه‌ای فعالیت خوب وچشمگیری در زمینه‌های برق، عمران و مکانیک دارد، که امیدواریم جویندگان کار در این شهرستان با آموزش این دوره‌ها، خود آن‌ها جزو کارآفرینان عرصه کار و تلاش در منطقه باشند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای شهرستان فاروج در روز هفتم مردادماه جاری، از همه مردم شهرستان درخواست کرد تا با حضور گسترده خود در این مراسم، به شکوه و عظمت این کنگره بیفزایند و با این حضور یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی بدارند.

وی در پایان به ۱۷ شوال روزفرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای اشاره کرد و این روز را گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان مراسم با شکوه نماز جمعه فاروج مسئولین جهاد کشاورزی این شهرستان با حضور در میعادگاه نماز جمعه به سولات کشاورزان، باغداران ودامداران این شهرستان پاسخ دادند.

کد خبر 3720321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha